Waarom is de mens pas twee eeuwen oud?
Waarom zou Foucault een boek schrijven over de mens en het de titel geven: de geschiedenis van de macht? Filosofeer hier een antwoord op.
Wat is het grote verschil tussen Foucaults' geschiedenis schrijven en geschiedschrijving?
Hoe dienen we de mens als subject op te vatten volgens Foucault?
Geef een voorbeeld waaruit je antwoord op de vorige vraag blijkt.
Wat maakt de mensvisie van Foucault existentialistisch? (Sartre)
Wat is het verschil tussen Foucault en de existentialistische mensvisie?
Zeer moeilijke vraag: de visie van Foucault sluit aan bij het resultaat waartoe het eliminativisme leidt. Leg dat maar eens uit.